Total Pageviews

Thursday, May 14, 2009

Secawan kopi seorang diri

Menghirup kopi di malam hari. Hujan renyai-renyai membasahi bumi. Memang cool. Lebih cool jika dapat menghirup kretek. Maaf, aku sudah berhenti merokok. Bukan kerana nasehat kangkong tapi atas keinsafan diri sendiri.

Menghirup kopi memikirkan soal kahwin. Minggu depan adik kahwin. Rakan-rakan juga kahwin. Ramai yang akan berkahwin bulan ini. Setiap insan perlu kahwin. Maaf, bukan bagi aku. Aku hanya akan memenuhi jemputan kenduri kahwin mereka. Hukum Karma. Supaya mereka datang apabila aku berkenduri kelak. Oh, aku bercita-cita ingin kahwin juga rupanya. Kahkahkah!

Menghirup kopi lagi.

Cerialah!

2 comments:

  1. alamak. lecehlah tajuk ni.

    kahkahkah.

    ReplyDelete
  2. kahkahkah...
    khas utk yang belom kahwin.
    tahniah...anda tergolong dlm kategori itu.
    sob3!

    ReplyDelete

Search This Blog